×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

 

  • تاریخ انتشار : 1398/07/01 - 12:34
  • بازدید : 378
  • تعداد بازدید : 115
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
بر اساس یک نظرسنجی از سوی دانشگاه دوسلدورف در آلمان

سیگاری ها خواستار محدود شدن هر گونه تبلیغ دخانیات شده اند

بر اساس یک نظرسنجی که نتایج آن از سوی دانشگاه دوسلدورف در آلمان برای نشریه اشپیگل فرستاده شده، بسیاری از استعمال‌کنندگان سیگار در این کشور، خواستار محدودیت هرگونه تبلیغ برای سیگارهای الکترونیکی و مابقی محصولات نیکوتین‌دار شده‌اند. اما آیا این روند، دولت آلمان را برای غلبه بر صنعت دخانیات تحت فشار قرار می‌دهد؟ ...

محدودیت تبلیغ دخانیات،

بر اساس یک نظرسنجی که نتایج آن از سوی دانشگاه دوسلدورف در آلمان برای نشریه اشپیگل فرستاده شده، بسیاری از استعمال‌کنندگان سیگار در این کشور، خواستار محدودیت هرگونه تبلیغ برای سیگارهای الکترونیکی و مابقی محصولات نیکوتین‌دار شده‌اند.
اما آیا این روند، دولت آلمان را برای غلبه بر صنعت دخانیات تحت فشار قرار می‌دهد؟
برای این نظرسنجی، در طول ماه‌های ژوئن و جولای امسال، نظر ۲۰۱۹ فرد بالای ۱۴ سال، در باره این جمله پرسیده شد:  تبلیغات سیگارهای الکترونیکی، تنباکو و محصولات مشابه آن باید به‌طور کامل حتی در خارج از منازل اعم از پارک‌ها، سینماها و ایستگاه‌های اتوبوس ممنوع شود.
نتایج این بود: ۵۷ درصد از شهروندان آلمانی از ممنوعیت تبلیغ محصولات دخانی حمایت می‌کنند. تنها ۱۱ درصد از مردم با این ممنوعیت‌ها مخالفند. با این حال، حتی در بین مصرف کنندگان سیگارهای الکترونیکی نیز، عده زیادی مخالف این تبلیغات هستند. بر اساس تحقیقات دانشگاه دوسلدورف، ۴۳ درصد از این مصرف کنندگان خواهان توقف تبلیغات بودند و تنها ۲۲ درصد از آنها برای ادامه چنین تبلیغاتی رأی موافق دادند. علاوه بر این، کسانی که فرم معمولی سیگار و محصولات دیگر تنباکو را مصرف می‌کنند، بر ضد این تبلیغات، رأی دادند و نسبت آنها به موافقان تبلیغات، ۴۶ درصد به ۱۴ درصد است.
این نظرسنجی، بخشی از برنامه «دبرا» است. دبرا جامع‌ترین مطالعات در زمینه استعمال دخانیات در کشور آلمان را ارائه می‌دهد.
دانیل کوتز، استاد مرکز تحقیقات اعتیاد در انستیتوی پزشکی عمومی دانشگاه دوسلدورف می‌گوید: «در تبلیغات، این‌طور القا شده که استفاده از سیگارهای الکترونیکی، یک روند طبیعی است. اما حتی بسیاری از استعمال‌کنندگان این محصول معتقدند که ما نباید نسل جدیدی از معتادان به نیکوتین را پرورش دهیم.»
این در حالی است که آلمان در میان کشورهای اتحادیه اروپا، کمترین قوانین را برای محدودیت تبلیغات محصولات دخانی دارد. به این دلیل که حزب دموکرات مسیحی، حزب حاکم، سال‌ها قبل جلو این نوع محدودیت‌ها را گرفته بود. هرچند که رییس فعلی این حزب در مجلس آلمان اکنون خواستار اعمال هرچه سریع‌تر این محدودیت‌ها شده است.
آلمان تنها کشور در اتحادیه اروپا است که به ملیت‌های مختلف اجازه می‌دهد محصولات تنباکوی خود را به‌طور گسترده در تابلوهای تبلیغاتی و حتی سینماها تبلیغ کنند. این در حالی است که ۱۵ سال قبل مجلس این کشور، به سازمان جهانی بهداشت تعهد داد که حداکثر تا سال ۲۰۱۰، قانون ممنوعیت کامل تبلیغات انواع دخانیات را تصویب کند.
با این حال، در اواخر ژوئن سال جاری میلادی، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز خواستار ممنوعیت تبلیغات محصولات دخانی شد و قول داد حزبش تا آخر امسال در مورد این موضوع راه حلی ارائه کند. پیش‌نویس این ممنوعیت‌ها قرار است در آینده نزدیک ارائه شود.
در آلمان، سیگارهای الکترونیکی به‌مراتب کمتر از دبیرستان‌های ایالات متحده طرفدار دارند که در آنها میلیون‌ها نوجوان به نیکوتین معتاد شده‌اند.

منبع: تی نیوز     کد خبر: 40193

  • گروه خبری : اخبار مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات
  • کد خبر : 82926
کلید واژه
تنظیمات قالب