×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

 

  • تاریخ انتشار : 1395/02/20 - 08:31
  • بازدید : 491
  • تعداد بازدید : 121
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
قانوني سختگيرانه ولي مفيد توسط اتحاديه اروپا:

ممنوعيت تبليغ سيگار الكترونيكي در اروپا

به تازگی تبلیغات سیگارهای الکترونیکی در اتحادیه اروپا به صورت کامل ممنوع شده است و قوانین سخت گیرانه دیگری نیز برای محدود کردن مصرف این نوع از دخانیات به تصویب رسیده اند ...

ممنوعيت تبليغ سيگار الكترونيكي

به تازگی تبلیغات سیگارهای الکترونیکی در اتحادیه اروپا به صورت کامل ممنوع شده است و قوانین سخت‌گیرانه دیگری نیز برای محدود کردن مصرف این نوع از دخانیات به تصویب رسیده اند.
کالج سلطنتی بریتانیا هفته گذشته سیگارهای الکترونیکی را به نحوی آشکارا تایید کرده و از مصرف کنندگان سیگارهای معمولی درخواست کرد تا برای حفظ امنیت خود به سیگارهای الکترونیکی روی بیاورند. در ابتدای امر به نظر می رسید که اعلام چنین بیانیه هایی می‌تواند برای تولیدکنندگان سیگارهای الکترونیکی بسیار خوشحال کننده باشد و به کسب و کار آنها رونق بدهد ولی اوضاع به سرعت تغییر پیدا کرد.

با این حال دادگاه عدالت اتحادیه اروپا در همین راستا نیز قوانینی را وضع کرده است که به موجب آن سیگارهای الکترونیکی و سیگارهای سنتی از لحاظ قانونی در یک رده قرار می گیرند. بسیاری از این قوانین برای اطمینان از کیفیت کالا وضع شده اند اما اصلی ترین قانونی که تولیدکنندگان را بسیار تحت تاثیر خود قرار داد ممنوعیت فعالیت های تبلیغاتی بوده است.
بخش مسئول امور راهنمایی محصولات توتون و تنباکو (Tobacco Products Directive) اتحادیه اروپا که سیگارهای الکترونیکی را تحت چنین قوانین سخت گیرانه‌ای قرار داده است، دو سال پیش تشکیل شده بود. با این حال این بخش توسط چندین فرد اصلی در صنعت تنباکو به چالش کشیده شده بود.

برای مثال برخی کمپانی ها از این اتحادیه درخواست کردند تا درباره ممنوعیت طعم دهنده های نعنایی و اعمال دیگر محدودیت ها تجدید نظر کند که هیچ کدام از این تلاش ها نتیجه ای در برنداشت. دادگاه عدالت نیز بدون در نظر گرفتن چالش های این چنینی قانون منع تبلیغات سیگارهای الکترونیکی را وضع کرده است که از 20 ماه می سال جاری میلادی اعمال خواهد شد.

علاوه بر این دادگاه یاد شده قوانین دیگری را نیز درباره امنیت تولیدات به تصویب رساند از جمله این که سیگارهای الکترونیکی و مایع الکترونیکی یدکی آنها باید برای کودکان غیرقابل دسترسی باشند و سیگارهای الکترونیکی باید نیکوتین را به حد محدود و ثابتی ارائه کنند. هم چنین زمانی که یک شرکت تصمیم می گیرد تا محصول جدید خود را روانه بازار کند باید کشورهای تحت اتحادیه اروپا را از 6 ماه قبل از عرضه، از این موضوع با خبر سازد.

منبع: سيناپرس

  • گروه خبری : اخبار مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات
  • کد خبر : 31522
کلید واژه

نظرات

0 تعداد نظرات

نظر

تنظیمات قالب